مقالات دندانپزشکی

در صورت داشتن آبسه دندان چه باید کرد؟

Abscess Tooth

در صورت داشتن آبسه دندان چه باید کرد؟

اگر آبسه دارید باید به دنبال مراقبت های اورژانسی دندان باشید. این به این دلیل است که شرایط دهان می تواند منجر به مشکلات سلامت جدی تری شود که ممکن است در سایر قسمت های بدن ایجاد شود. مراجعه به دندانپزشک گام مهمی در حفظ سلامت دهان و دندان و جلوگیری از خطرات بالقوه جدی سلامتی است.

آبسه دندان

علل آبسه دندان

آبسه دندان در اثر عفونت باکتریایی در دهان ایجاد می شود که راه خود را به پالپ، بافتی که شامل اعصاب و عروق خونی می شود، پیدا می کند. آبسه های دندانی در نهایت منجر به عفونت می شوند که به بقیه بدن گسترش می یابد.

شایع ترین علت عفونتی است که از ترک خوردگی دندان شروع می شود. این باکتری می تواند از طریق دهان از نواحی دیگر وارد شود، اما آبسه دندان شایع ترین علت آن است. اگر عفونت درمان نشود، می تواند منجر به عفونت شدیدتر انتهای استخوان، جایی که عصب و عروق خونی قرار دارند، شود.

سردردهای مداوم

دلایل زیادی پشت سردرد وجود دارد، اما ارتباط قوی بین فک و دندان های شما و دردی که ممکن است احساس کنید وجود دارد. هر چه مدت زمان بیشتری طول بکشد تا سردرد شما از بین برود، احتمال بروز مشکلات دیگری که می توانند باعث میگرن شوند بیشتر می شود.

اگر سردردهای مزمن را تجربه می کنید، باید برای معاینه به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که هیچ چیز ساختاری در کار نیست. شرایطی که اغلب باعث میگرن می شوند عبارتند از عفونت گوش، عفونت سینوس، عفونت مفصل گیجگاهی فکی یا TMJ (که استخوان فک شما را به جمجمه شما متصل می کند)، سفت شدن ماهیچه های گردن و دهان، التهاب پوشش داخلی سر و جمجمه و التهاب جمجمه. پوشش گوش

دندان بی حس

اگر دندان درد دارید و متوجه شوید که هنگام مسواک زدن دندان های آسیاب خود دردی وجود ندارید، می تواند نشانه ای از شروع عفونت در ریشه دندان شما باشد.

عفونت ها می توانند به سرعت گسترش یابند، بنابراین همیشه می توانید برای تمیز کردن دندان بروید. اگر دندان درد دردناکی داشته اید که به عفونت تبدیل شده است، باید به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

طعم فلزی

مشاهده تغییر در تنفس یا اگر دندان درد یا تورم را تجربه می کنیداین یک هشدار است که از دندانپزشک اورژانس کمک بگیرید. طعم فلزی خون اگرچه مضر نیست، اما ممکن است نشان دهد که دندان شما ترک خورده است یا ممکن است حفره کوچکی داشته باشد. در چنین شرایطی، مهم است که به دندانپزشک اورژانس مراجعه کنید.

نتیجه

اکثر اورژانس های دندانپزشکی تهدید کننده زندگی نیستند اما می توانند بسیار دردناک باشند. هنگام تجربه یک اورژانس دندانپزشکی، بهترین اقدام این است که در اسرع وقت با دندانپزشک مشورت کنید. اگر یک اورژانس دندانپزشکی دارید و نمی دانید با چه کسی تماس بگیرید،

اورژانس دندانپزشکی چیست؟ حتما این مقاله رو مطالعه کنید.

 خرید ابزار دندانپرشکی

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

 

دیدگاهتان را بنویسید