مقالات دندانپزشکی

از کجا بفهمید دندان پوسیده ای دارید؟

پوسیدگی دندان

از کجا بفهمید دندان پوسیده ای دارید؟

ممکن است شما همیشه از دندانهای خود مراقبت کرده باشید. و فکر کنید دندان پوسیده ندارید.اما غیرممکن نیست بر اثر ضربه یا پوسیدگی یا عفونت در بزرگسالی دندانی را از دست بدهید.

با این حال، اگر به خوبی از دندان های خود مراقبت می کنید، احتمالاً چیزی نیست که هرگز نگران آن نباشید. دکتر ها از  می گوید پوسیدگی دندان بسیار قابل پیشگیری است.

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان ها، دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید. روزانه نخ دندان بکشید، مصرف قند خود را محدود کنید و در مسیر معاینات دندانپزشکی خود قرار بگیرید.

 

چگونه متوجه می شوید که دندان پوسیده شده است؟

شما همیشه نمی توانید شاهد وقوع پوسیدگی دندان باشید. به همین دلیل است که مراجعه منظم به دندانپزشک بسیار مهم است.

در بزرگسالی بیشترین آسیب‌پذیری بین دندان‌ها است. دندانپزشکان  رنگ‌های مختلفی را در دندان‌ها تشخیص می دهند. و این اغلب نشانه‌ای است، بنابراین ما عکس‌برداری با اشعه ایکس می‌گیریم و می‌توانیم سوراخ‌های ایجاد شده بین دندان‌ها را ببینیم.

همچنین نوع دیگری از پوسیدگی وجود دارد که بیشتر به کم‌آبی بدن مربوط می‌شود و واقعاً می‌تواند سطوح خارجی لبه دندان‌ها را تا خط لثه تحت تأثیر قرار دهد. شما می توانید شروع به دیدن مناطق سیاه رنگ کنید که بسیار قابل مشاهده هستند.

علائم دیگر شامل بوی بد دهان و حساسیت به غذاها یا نوشیدنی های گرم، سرد یا شیرین است.و گاهی اوقات اگر دندان حتی مقدار کمی شکسته شود، ممکن است متوجه شوید که برخی از مواد غذایی گیر می کنند که تمیز کردن آن آسان نیست.

 

آیا دندان پوسیده خود به خود می افتد؟

دکترها می گویند، به دلیل بیماری لثه که باعث تخریب لثه و بافت استخوانی اطراف دندان می شود، دندان ها خود به خود می ریزند.

با این حال، گاهی اوقات ممکن است دندان زمانی که واقعاً شکسته است، به نظر بیاید – بنابراین مهم است که آن را توسط دندانپزشک بررسی کنید.

او توضیح می‌دهد: «آنچه می‌تواند اتفاق بیفتد این است که دقیقاً در همان جایی که ریشه شروع می‌شود پوسیده می‌شود و دندان فقط می‌شکند اما ریشه هنوز در لثه است. “این در ابتدا ممکن است دردناک نباشد، اما این بدان معنا نیست که مشکلی وجود ندارد، با تورم دردناک می شود، فقط نمی دانیم چه زمانی. اساساً پوسیدگی ریشه تا زیر خط لثه ادامه می یابد و در نهایت باعث ایجاد آبسه در فک می شود.

آیا دندان عقل پوسیده می شود؟

دندان عقل لزوماً مستعد پوسیدگی نیست، اما اگر نگران دندان عقل هستید، باید آن را توسط دندانپزشک خود بررسی کنید.

یکی از مشکلات عمده دندان عقل این است که فضای کافی وجود ندارد، بنابراین فقط کمی از دندان بیرون می‌آید. تمیز کردن آن دشوار است و باکتری ها می توانند زیر لثه لغزنده و باعث عفونت شوند.

 

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

داشتن لبخند زیبا

دیدگاهتان را بنویسید