مقالات دندانپزشکی

اورژانس دندانپزشکی چیست؟

اورژانس دندانپزشکی

اورژانس دندانپزشکی چیست؟

اورژانس دندانپزشکی مواقعی است که وضعیت دندان شما به اندازه‌ای جدی است که رفتن به دندانپزشک در اسرع وقت بهترین انتخاب است. این مورد برای اکثر مسائل دندانی صادق نیست. در واقع، ممکن است بتوانید مشکل دندانی خود را در خانه مدیریت کنید.

دانستن اینکه دقیقا چه چیزی به عنوان یک اورژانس دندانپزشکی در نظر گرفته می شود دشوار است. اگر نگران یک مشکل دندانی هستید، دانستن انواع مختلف اورژانس ها می تواند به شما کمک کند تصمیم بگیرید چه اقداماتی را باید انجام دهید.

در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد به مراقبت های اورژانسی دندان نیاز دارید:

اورژانس دندانپزشکی

موارد مراقبت های اورژانسی

لق شدن دندان

دندان های شل و ژولیده به ندرت تقصیر بزرگسالان است. با این حال، چند دلیل احتمالی برای لق شدن یا وز شدن دندان وجود دارد که به کاهش ناراحتی در سریع ترین زمان ممکن پاسخ می دهد. به عنوان مثال، می تواند نشانه ای از درد یا آسیب دندان باشد. اگر متوجه لق شدن یا وز شدن دندان ها شدید، حتماً در اسرع وقت برای معاینه تخصصی و درمان کامل به دندانپزشک مراجعه کنید.

ناشی از جراحت

اینها برخی از آسیب های ویرانگر هستند که می توانند ناراحت کننده و دردناک باشند. اگر مشکوک به آسیب هستید، فورا به دندانپزشک خود مراجعه کنید. چه یک تصادف یا یک آسیب ورزشی باشد، مهم است که مطمئن شوید که دندان های قوی دارید. هیچ چیز 100% ایمن نیست، بنابراین همیشه آسیب عصبی اطراف دهان یا فک را بررسی کنید.

در حالی که یک آسیب جدی ممکن است فوراً علائم فوری ایجاد نکند، بسیار مهم است که فوراً درمان شوید. حتی اگر آسیب شما جزئی باشد، اگر بدون تاخیر به دنبال مراقبت های پزشکی باشید، بهبودی سریع تر خواهد بود.

و سپس مشکل دیگری وجود دارد. با آن دندان های بد و لق چه اتفاقی می افتد؟ لثه‌های شما علائم عفونت را نشان می‌دهند، زیرا پوسیدگی دندانی دارید، که باکتری‌ها را می‌فرستد تا سفیده‌های مرواریدی و بزاق شما را خراب کند. یک دندان عفونی گاهی اوقات می تواند باعث دندان درد نیز شود – بنابراین اگر این درد را در زخم باز در دهان خود احساس می کنید، ممکن است ناشی از عفونت باکتریایی باشد.

معاینه دهان ممکن است در مواقع اضطراری برای تعیین روش و همچنین نیاز به کشیدن یا درمان ریشه انجام شود. دندان‌های عفونی را می‌توان در نهایت درمان کرد، بنابراین بیماران را از پوسیدگی یا از دست دادن وسیع دندان در امان می‌دارد و به آنها فرصت می‌دهد تا دندان‌های خود را نجات دهند.

دندان درد شدید

دندان درد شدید از موارد اورژانس دندانپزشکی است و ممکن است ناشی از پوسیدگی دندان، آبسه دندان یا ترک خوردگی دندان باشد. درد شدیدی که بیش از چند روز ادامه دارد را نباید نادیده گرفت.

در صورت عدم بهبودی پس از سه روز، مهم است که بلافاصله با دندان درد شدید با دندانپزشک تماس بگیرید. حتی در آخر هفته اگر درد دارید باید با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

در صورت داشتن هر گونه سوال، نگرانی یا اگر در مورد اورژانس دندانپزشکی به کمک نیاز دارید، باید در یکی از حالات زیر با مطب دندانپزشک نزدیک خود تماس بگیرید:

استخوان فک شما به لمس در کنار دندان های جلویی شما حساس است کیفیت و حساسیت فک شما بدتر شده است.

درد شدید در دندان خود دارید.

 

خونریزی لثه

در حالی که التهاب لثه یک نتیجه نسبتاً رایج ترکیبی از وراثت، سن و عادات بد بهداشت دهان و دندان است، خونریزی بیش از حد لثه نشان دهنده شرایط جدی تری است. اگر پس از کشیدن نخ دندان (حتی با استفاده از خمیر) لثه‌های شما خونریزی بیش از حد می‌کند، این یک علامت هشدار برای شما است که باید آن را جدی بگیرید. وقتی لثه ها بعد از مسواک زدن خونریزی می کنند، مطالعات نشان می دهد که این نشانه ای از بیماری زودرس لثه است که منجر به از دست دادن دندان می شود.

اگر به درستی مسواک نزده اید یا نخ دندان نکشیده اید، ممکن است در خطر بیماری پریودنتال باشید. بیماری پریودنتال می تواند باعث خونریزی و عقب نشینی لثه ها شود که نیاز به مراقبت حرفه ای فوری دارد.

اگر متوجه علائم بیماری لثه شدید، به دندانپزشک خود مراجعه کنید.تشخیص زودهنگام از پیشرفت بیماری جلوگیری می کند و از علائم شدیدی که می تواند به ساختارهای مهمی مانند استخوان فک آسیب برساند، جلوگیری می کند

فک متورم

در مورد درد در فک صحبت کنید، بنابراین درد فک زمانی که متورم می شود و می توانم بگویم که می تواند نشانه عفونت باشد و احتمالاً باید به دندانپزشک مراجعه کنید و این احتمالاً یک اورژانس دندانپزشکی است.

یکی از این عفونت ها عفونت غدد بزاقی نام دارد. بسیاری از علائم عفونت غدد بزاقی را می توان به اشتباه تشخیص داد و به عنوان شاخص های دیگر بیماری ها در نظر گرفت.

در عفونت غدد بزاقی، غدد مسدود شده و نمی تواند بزاق تولید کند. این باعث می شود که غذا در دهان شما برای مدت طولانی تری بماند و باکتری های زبان و دندان شما بیشتر زنده بمانند.

آبسه دندان

خطرناک ترین علامت آبسه دندان این است که دندان هنگام لمس درد می کند. ریشه عصبی دندان می تواند در معرض چرک قرار گیرد و اطراف آن را احاطه کند. در صورت وجود این علامت، در اسرع وقت به دنبال مراقبت های اورژانسی باشید.

در مقاله بعدی درباره در صورت داشتن آبسه دندان چه باید کرد؟ بیشتر صحبت خواهم کرد.

برای داشتن لبخندی زیبا حتما این مقاله رو مطالعه کنید.

 خرید ابزار دندانپرشکی

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید