مقالات دندانپزشکی

ونیرها در مقابل الاینر شفاف : کدام بهتر است؟

ونیر چیست؟

ونیرها در مقابل الاینر شفاف : کدام بهتر است؟

آیا وینر ها یا الانیر های شفاف برای صاف کردن دندان های کج بهتر هستند؟ هر دوی این درمان‌ها در بین کساهایی که می‌خواهند لبخند خود را اصلاح کنند، محبوب هستند و هر دو مزایا و معایب خود را دارند.

در نهایت، شما باید با یک متخصص دندانپزشک صحبت کنید تا به طور کامل ارزیابی کنید که کدام گزینه برای شما و لبخند شما منطقی تر است. اما برای مقایسه  هر دو  روش درمانی به خواندن ادامه دهید.

وینر یا الانیر شفاف تجهیزات دندانپزشکی

ونیر چیست؟

روکش‌های دندانی ترمیم‌هایی هستند که به سطح جلویی دندان‌ ها اضافه می‌شوند و می‌توانند شکل و ظاهر آن‌ها را تغییر دهند. ونیرها می توانند ظاهر دندان های تغییر رنگ داده را تغییر دهند، شکاف های کوچک را ببندند، آسیب دیدگی را بپوشانند یا دندان های کمی کج را در یک ردیف قرار دهند.

ونیرها معمولا از پرسلن یا رزین کامپوزیت ساخته می شوند. ونیرهای پرسلن باید به طور خاص ساخته شوند تا مناسب دهان شما باشند، در حالی که ونیرهای کامپوزیت مستقیماً روی سطح دندان قرار می گیرند.

 

الاینر شفاف چیست؟

الاینرهای شفاف نوعی درمان ارتودنسی و جایگزینی محبوب برای بریس های فلزی هستند. اینویزیلاین یکی از شناخته شده ترین نمونه های الاینرهای شفاف است. وقتی این الاینرها را انجام می دهید، دندانپزشک شما از دهان شما برداشت می کند – این به ما امکان می دهد در واقع تراز کننده ها را ایجاد کنیم، که سپس هر چند هفته یکبار تعویض می شوند. همانطور که از لاینرهای خود می چرخید، آنها به تدریج دندان های شما را در موقعیت صحیح قرار می دهند.

الاینرهای شفاف بین افرادی که خواهان درمان کمتر قابل توجهی نسبت به بریس های فلزی سنتی هستند، محبوب هستند. از آنجایی که می‌توانید ترازها را خودتان بردارید، همچنین می‌توانید آن‌ها را برای وعده‌های غذایی خاص یا مناسبت‌های خاص بیرون بیاورید و به گزینه‌ای انعطاف‌پذیرتر تبدیل شوند.

شرکت فروش تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی آرکاتجهیز دنت

کدام درمان سریعتر است؟

پاسخ کوتاه: معمولاً روکش ها. پاسخ طولانی: شما باید اهداف کلی و سلامت دهان و دندان خود را در نظر بگیرید تا مشخص کنید که کدام یک برای شما مناسب است، صرف نظر از زمان درمان.

به طور کلی، روکش ها تغییر فوری تری در لبخند شما ایجاد می کنند. ونیرهای پرسلن ممکن است بیشتر از ونیرهای کامپوزیت تکمیل شوند زیرا معمولاً در خارج از محل ساخته می شوند. و در یک قرار ملاقات بعدی روی دندان شما قرار می گیرند. ونیرهای رزین کامپوزیت گاهی اوقات می‌توانند در یک جلسه تکمیل شوند.

الاینرهای شفاف نوعی درمان ارتودنسی است، به این معنی که هدف ایجاد تغییرات طولانی مدت تر در لبخند و نیش شما است. آنها طوری طراحی شده اند که به تدریج در طول زمان کار کنند. بسته به اینکه چقدر کار باید انجام شود، این درمان می تواند در چند ماه یا یک تا دو سال کامل شود.

کدام درمان هزینه کمتری دارد؟وینر یا الانیر شفاف

ونیرها اغلب گرانتر از الاینرهای شفاف هستند. هزینه ونیرها به موادی که انتخاب می کنید و تعداد دندان هایی که درمان می کنید بستگی دارد. روکش های پرسلن می توانند حدود دو برابر هزینه ونیرهای کامپوزیت باشند، اگرچه می توانند دوام بیشتری نیز داشته باشند.

هزینه درمانی مانند اینویزیلاین نیز در طول دوره درمان شما توزیع می شود که می تواند به مقرون به صرفه تر شدن آن کمک کند. از آنجایی که هر دوی این درمان ها بر اساس میزان کاری که نیاز دارید متفاوت است، برای درک دقیق هزینه ها باید با متخصص دندانپزشکی مورد علاقه خود صحبت کنید. مطمئن شوید که هر گونه نگرانی در مورد قیمت گذاری یا محدودیت بودجه را ذکر کنید تا دندانپزشک شما بتواند در مورد گزینه های شما بهتر به شما توصیه کند.

شرکت فروش تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی آرکاتجهیز دنت

کدام نتایج ماندگاری بیشتری دارد؟

پاسخ کوتاه: بستگی دارد!

ونیرهای چینی معمولاً حدود 10 سال دوام می‌آورند. اما این امر مستلزم مراقبت مناسب از روکش‌های شما است. شما می توانید با اجتناب از غذاهای سفت و ترد و فعالیت هایی که می تواند آنها را در معرض آسیب قرار دهد، مانند ورزش های تماسی، به افزایش عمر روکش های خود کمک کنید (در مورد محافظ های دهان سفارشی بیشتر بدانید).

الاینرهای  شفاف می توانند لبخند شما را برای مادام العمر تغییر دهند، اما این بستگی به این دارد که پس از اتمام درمان چقدر از دستورالعمل های دندانپزشک خود پیروی کنید. استفاده صحیح از نگهدارنده می تواند به شما کمک کند تا احتمال اینکه دندان ها در نهایت به جای خود بازگردند را به حداقل برسانید.

کدام درمان بی خطرتر است؟ وینر یا الانیر شفاف

هر دو روش درمانی بی خطر در نظر گرفته می شوند و معمولاً شامل جراحی تهاجمی نیستند. با این حال، روکش‌ها مستلزم این هستند که سطح دندان‌های شما به طور دائمی تغییر داده شود تا به روکش‌ها اجازه داده شود تا به درستی جا بیفتند و بچسبند.

در حالی که ونیرها یک درمان زیبایی هستند و به طور کلی تأثیر قابل توجهی بر سلامت شما ندارند، الاینرهای شفاف یک درمان ارتودنسی هستند که می توانند برای سلامت دهان و دندان شما مفید باشند.

شرکت فروش تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی آرکاتجهیز دنت

کدام درمان را می توانم انجام دهم؟ وینر یا الانیر شفاف

پس از اتمام ارزیابی سلامت دهان، دندانپزشک به شما می گوید که آیا کاندید این درمان ها هستید یا خیر. اگر شرایطی مانند پوسیدگی دندان یا بیماری لثه دارید، قبل از شروع درمان دیگر باید ابتدا آن را درمان کنید.

همچنین فاکتورهای سلامت دیگری نیز وجود دارد که دندانپزشک شما ممکن است در هنگام توصیه درمانی در نظر بگیرد. به عنوان مثال، اگر دندان قروچه می کنید، اگر بایت نامناسبی دارید که برخی از دندان های شما را تحت فشار بیش از حد قرار می دهد. یا اگر دندان های شما بیش از حد ساییده شده یا آسیب دیده اند. روکش ها ممکن است بهترین گزینه نباشند. به همین ترتیب، اگر دندان‌ها یا نیش شما به درمان ارتودنسی فشرده‌تری مانند بریس‌های فلزی نیاز داشته باشد، ترازهای شفاف ممکن است مناسب نباشند.

آیا می توانم هر دو را داشته باشم؟

بسته به اینکه می خواهید لبخندتان چگونه به نظر برسد، هر دو روش درمانی ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشند.

به طور معمول، ابتدا باید هر گونه درمان ارتودنسی را تکمیل کنید – این می تواند تعداد روکش های مورد نیاز شما را کاهش دهد و ساختار دندان شما را حفظ کند. اگر از قبل روکش دارید، ممکن است همچنان کاندیدای ترازهای شفاف باشید، زیرا ترازهای پلاستیکی به اندازه بریس‌های سنتی فشار زیادی به دندان‌های شما وارد نمی‌کنند.

مجدداً، باید با یک متخصص دندانپزشکی صحبت کنید که می تواند دندان های شما را معاینه کند و یک برنامه درمانی را توصیه کند.

بسیاری از کلینیک های دندانپزشکی بوپا هر دو درمان را ارائه می دهند. اگر می‌خواهید بیشتر بدانید، نزدیک‌ترین کلینیک خود را پیدا کنید و با یکی از تیم‌های دوستانه ما در تماس باشید!

شرکت فروش تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی آرکاتجهیز دنت

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

داشتن لبخند زیبا

سلامت دهان و دندان

شرکت فروش تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی آرکاتجهیز دنت

 

دیدگاهتان را بنویسید