مقالات دندانپزشکی

چگونه در تابستان لبخند خود را سفید نگه داریم؟

لبخند زیبا

چگونه در تابستان لبخند خود را سفید نگه داریم؟

بیاموزید که چگونه از (بیشتر) غذاها و نوشیدنی های مورد علاقه خود در این تابستان لذت ببرید، همچنین جایگزین های مناسب برای دندان ها و نکاتی در مورد مراقبت از لبخندتان. اگر دندان‌های شما قبلاً دارای لکه هستند، درمان‌های سفیدکننده دندان از کلینیک دندانپزشکی محلی یا در خانه شما (در صورت مناسب بودن بالینی) ممکن است به بازیابی سفیدی طبیعی کمک کند.

هنگامی که در تابستان امسال از سلامت سر تا پا خود مراقبت می کنید، دندان های خود را فراموش نکنید. اگر می‌خواهید لبخند درخشانی داشته باشید، مطمئن شوید که مراقب سلامت دهان و دندان خود هستید و از عادت‌هایی که می‌توانند دندان‌هایتان را کدر یا لکه‌دار می‌کنند اجتناب کنید.

بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید

بهداشت دهان و دندان فقط مربوط به ظاهر نیست. با این حال، با اطمینان از اینکه دندان ها و لثه های با مسواک و نخ دندان  منظم ،به بهترین شکل ظاهر می شوند، خطر ابتلا به مشکلات سلامت دندان را نیز کاهش می دهید.

هنگامی که در طول تابستان به حالت تعطیلات می روید، ممکن است رژیم غذایی و روتین مراقبت از دهان شما به راحتی از بین برود. شما می توانید از این موارد جلوگیری کنید:

حداقل دو بار در روز مسواک بزنید و از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید
نخ دندان بین دندان های خود یک بار در روز
استفاده از دهانشویه فلوراید
پیروی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل
هر سه تا چهار ماه یکبار مسواک خود را تعویض کنید
مراجعه به دندانپزشک برای معاینه منظم (مثلاً هر شش ماه یکبار)

از لکه دار کردن دندان ها خودداری کنید

اگر مصمم به حفظ لبخند سفید در تابستان هستید، باید به فکر کنار گذاشتن یا محدود کردن مصرف غذاها و نوشیدنی‌هایی باشید که اغلب باعث ایجاد لکه می‌شوند. از جمله (اما نه محدود به موارد زیر):

شراب قرمز
قهوه و چای
توت های تیره
چغندر
تنباکو همچنین می‌تواند دندان‌های شما را لکه‌دار کند، بنابراین با ترک سیگار یا جویدن تنباکو نه تنها سلامت خود را بهبود می‌بخشید، بلکه به درخشان‌تر شدن دندان‌هایتان نیز کمک می‌کند.

برخی از داروها نیز می توانند باعث لکه شدن دندان ها شوند، بنابراین با پزشک، داروساز یا دندانپزشک خود صحبت کنید تا از وجود داروی جایگزین مطلع شوید.

از یک رژیم غذایی مناسب برای دندان پیروی کنید

اجتناب از لکه ها به این معنی نیست که نمی توانید از غذا و نوشیدنی خود لذت ببرید! در عوض برخی از این گزینه های مناسب برای دندان را جایگزین کنید.

به جای چای و قهوه از عرقیات گیاهی استفاده کنید. این‌ها در طعم‌های میوه‌ای متنوعی در دسترس هستند، که برای تابستان مناسب هستند (مخصوصاً روی یخ!).

اگر اهل شراب خواری هستید، چرا شراب سفید، موسکاتوی صورتی، یا رز درخشان ندهید؟

اگر نمی‌خواهید شراب قرمز را کنار بگذارید، می‌توانید با تمیز کردن دندان‌هایتان حدود یک ساعت قبل از نوشیدن، خطر ایجاد لکه‌ها را کاهش دهید، زیرا این کار باعث می‌شود پلاک کمتری روی سطوح دندان‌تان باقی بماند تا شراب به آن بچسبد. با این حال، نباید بلافاصله پس از نوشیدن شراب، دندان های خود را مسواک بزنید، زیرا اسیدیته شراب می تواند مینای دندان را ضعیف کرده و باعث آسیب شود. سعی کنید قبل از مسواک زدن 20-30 دقیقه صبر کنید.

شستن دهان با آب گازدار بین جرعه ها نیز می تواند به جلوگیری از لکه های شراب قرمز کمک کند.

غذاهای دوستدار دندان را به رژیم غذایی خود اضافه کنید:

توت فرنگی و مرکبات برای از بین بردن لکه های جزئی
سیب، هویج و کرفس برای تحریک بزاق
دانه ها و آجیل ها برای از بین بردن پلاک ها
پنیر و سایر محصولات لبنی غنی از کلسیم برای تقویت دندان ها

درمان های سفید کننده دندان

اگر دندان‌های شما قبلاً لکه‌دار شده یا به طور طبیعی تغییر رنگ داده‌اند، با دندانپزشک خود در مورد اینکه آیا درمان‌های سفید کردن دندان برای شما مناسب هستند یا خیر صحبت کنید. همه افراد برای سفید کردن دندان مناسب نیستند. دندانپزشک شما در طول مشاوره به شما اطلاع می دهد که آیا کاندید هستید یا خیر. اگر از نظر بالینی برای شما نامناسب نباشد، سفید کردن دندان انجام نخواهد شد.

این درمان زیبایی دندان به طور کلی بی خطر و بدون درد است. این را می توان تنها در یک ساعت در کلینیک دندانپزشکی محلی شما تکمیل کرد، اما اگر ترجیح می دهید کیت سفید کننده دندان را به خانه ببرید، زمان بیشتری طول خواهد کشید.

سفید کردن حرفه ای دندان

دندانپزشک شما ابتدا یک معاینه کامل دهانی انجام می دهد تا بررسی کند که دهان شما سالم است و تمام پلاک ها را از بین می برد. سپس قبل از استفاده از محلول سفید کننده پراکسید هیدروژن بر روی دندان های شما، یک ژل محافظ روی لثه های شما اعمال می کنند.

این محلول با استفاده از لیزر یا اشعه ماوراء بنفش (UV) فعال می شود که بسته به شرایط شما برای از بین بردن لکه ها و سفید کردن عاج (ماده اصلی دندان های شما) با چندین سایه طراحی شده است. درمان در چندین مرحله تکمیل می شود و معمولاً در طی یک بار مراجعه به کلینیک دندانپزشکی حدود یک ساعت طول می کشد.

سفید کردن دندان در خانه

اگر ترجیح می دهید دندان های خود را در خانه سفید کنید، دندانپزشک شما می تواند کیت سفید کننده دندان را با سینی سفارشی برای دهان شما تهیه کند.

سینی را با محلول سفید کننده در جلسات روزانه در طی دو هفته پر کنید. سایر روش های سفید کننده خانگی نیز موجود است.

سفید کردن دندان ها یک راه حل دائمی نیست، اما ممکن است با پیروی از توصیه های دندانپزشک، رعایت بهداشت دهان و دندان و اجتناب از عادت های رنگ آمیزی، به سفید ماندن دندان های شما برای مدت طولانی تری کمک کند.

نتایج سفید کردن دندان در افراد مختلف متفاوت است.

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

داشتن لبخند زیبا

سلامت دهان و دندان

دیدگاهتان را بنویسید