دندانپزشکی, موادمصرفی دندان پزشکی

در صورت افتادن روکش دندان چه کنیم؟

در صورت افتادن روکش دندان چه کنیم؟

موضوعات مطرح شده در این مقاله

در صورت افتادن روکش دندان چه کنیم؟علت بو گرفتن روکش اصولا پوسیدگی ثانویه و فعالیت باکتریهای بی هوازی در زیر روکش دندان است. بنابر این اگر دلیل افتادن روکش دندان شما این باشد، دیگر منطبق بر دندان شما نیست ، بنابراین باید تعویض شود. ضمن اینکه به هیچ عنوان نباید از چسبهایی که برای چسباندن اشیا استفاده میشود و برای محیطهایی خارج از بدن انسان تعبیه شده اعم از چسب دوقلو، چسب 123، چسب آهن و…را به عنوان چسب برای چسباندن روکش استفاده کرد. چرا که آنچه با عنوان چسب برای چسباندن روکش در دهان و بر روی دندانها استفاده میشود، مهمترین ویژگی اش زیست سازگاری است. به این معنا که در آزمایشات گوناگون بی خطر بودن آن کاملا به اثبات رسیده است. ضمن اینکه آنچه که روکش را در جای خود نگه میدارد،علاوه بر سمان (چسب دائمی روکش دندان) گیر خود روکش است. پس پیشنهاد میکنم، ابتدا دندانپزشک معتمدی بیابید و سپس کار را به او بسپارید و حتی یک لحظه به چسباندن روکش دندان با چسب قطره ای فکر هم نکنید.

پس به طور خلاصه:

علت افتادن روکش دندان : پوسیدگی ثانویه و فعالیت باکتری های بیهوازی در زیر روکش از مهمترین دلایل افتادن روکش دندان است
اگر روکش دندان افتاد چکار کنیم: سعی کنید قبل از بلعیدن روکش دندان آن را از دهان خارج کنید. البته اگر آن را بلعیدید هم جای نگرانی نیست و دفع میشود. برای بررسی وضعیت دندان و چسباندن روکش حتما به دندانپزشک مراجعه کنید
چگونه روکش دندان را بچسبانیم: چسب دندانپزشکی در حقیقت سمان مخصوصی است که برای محیط دهانی بیضرر است. پس حتما از دندانپزشک خود بخواهید تا پس از بررسی وضعیت زیر روکش و یافتن علیت افتادن آن و برطرف کردن علت آن را برای شما بچسباند.
چگونه چسب دندان بسازیم: در حقیقت چیزی به نام چسب موقت روکش دندان وجود ندارد تا بتوان آن را ساخت. پس اگر اگر روکش دندان بیفتد باید به دندان پزشک مراجعه کنیم.

 

 

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

داشتن لبخند زیبا

سلامت دهان و دندان

دیدگاهتان را بنویسید