دسته‌بندی نشده

آیا کودکان در معرض خطر بیشتری برای ایجاد حفره دندان هستند؟

سلامت دهان و روان آرکاتجهیز دنت

آیا کودکان در معرض خطر بیشتری برای ایجاد حفره دندان هستند؟

زمانی که کودکان اولین دندان خود را در می آوردند همیشه بسیار هیجان انگیز است. اولین دسته دندان ها دنیایی از لذت طعم ها و غذاها را برای آنها باز میکند. اما با لذت جدید از غذاها و طعم ها، و این شروع مسئولیت های جدید در زمینه بهداشت دهان و دندان است. هنگامی که کودک شما به اولین جلسه دندانپزشکی خود می رود، ممکن است از اینکه دندان کودک شما دچار حفرهشده باشد تعجب کنید. اما آیا کودکان در معرض خطر بیشتری برای ایجاد حفره نسبت به بزرگسالان هستند؟ پاسخ این است که اگرچه کودکان اغلب دارای حفره هستند، اما دندان های شیری آنها از مواد متفاوتی ساخته نشده است که آنها را ضعیف تر کند. علت ایجاد حفره دندان در کودکان بیشتر به سن کودک و میزان احتمال اینکه آنها به درستی دندان های سفید مرواریدی جدید خود را تمیز کرده و از آنها مراقبت کنند، مرتبط است.

حفره دندان کودک

حفره دندان کودک

چه چیزی باعث ایجاد حفره  دندان می شود؟

حفره‌ها فرورفتگی‌های کوچکی در دندان هستند که به دلیل باکتری‌های آسیب‌رسان ایجاد می‌شوند که به آرامی مینای دندان را خراب می‌کنند و منجر به سوراخی می‌شوند که اگر توسط دندانپزشک درمان نشود، می‌تواند باعث ایجاد درد شود. باکتری هایی که باعث ایجاد حفره می شوند از باقی مانده های غذا تغذیه می شوند، به خصوص غذاهای غنی از قند که هرگز پاک نمی شوند. دندان‌هایی که به‌درستی تمیز نمی‌شوند، پلاک ایجاد می‌کنند، یک ماده چسبنده پر از باکتری، که روی دندان‌ها را می‌پوشاند. وقتی غذا و نوشیدنی به پلاک می‌چسبد، باکتری‌ها از قندها برای تشکیل اسیدی استفاده می‌کنند که به دندان‌ها آسیب می‌زند و منجر به پوسیدگی دندان می‌شود.

آموزش بهداشت دهان و دندان به کودکان

کودکان از والدین خود یاد می گیرند. اگر می‌خواهید عادات بهداشتی دهان و دندان را به کودکان خود بیاموزید، مطمئن شوید که دندان‌های خود را دو بار در روز مسواک می‌زنید و همچنین روزانه دندان‌های خود را نخ دندان بکشید تا هر حفره‌ای که باعث گیر کردن غذا بین دندان‌ها می‌شود، از بین برود. قرار دادن ویزیت های دندانپزشکی به بخشی عادی از زندگی به ایجاد یک عادت خوب برای نگاه کردن مرتب دندانپزشک به دندان های کودک شما کمک می کند.

قبل از رفتن به بخش جدید، با کودک خود در مورد اهمیت اجازه دادن به موهای مسواک چند بار روی یک دندان صحبت کنید. زمانی که کودکتان در حال مسواک زدن دندان‌هایش است، در کنار او بمانید و فرمان می‌دهید که کدام بخش از دهانش را تمیز کند. به عنوان مثال، یک تایمر 30 ثانیه ای تنظیم کنید و به کودک خود بگویید تا زمانی که تایمر خاموش شود، دندان های پشت و چپ خود را مسواک بزند. سپس به پایین سمت راست، بالا سمت راست و غیره بروید و تایمر را برای هر بخش تنظیم مجدد کنید.

نشان دادن نحوه شستن دهان و تف کردن خمیر دندان به کودک نیز مهارتی ارزشمند و گاهی اوقات به طرز شگفت آوری دشوار است.

همیشه مطمئن شوید که به طور منظم به دهان کودک خود نگاه کنید تا دندان های او را بررسی کنید، به خصوص زمانی که با نظارت کمتری شروع به مسواک زدن می کند. شما می توانید به آنها کمک کنید تا نقاطی را که ممکن است به طور معمول از دست بدهند را شناسایی کنند، زیرا مسواک زدن عادی تر می شود.

کمک به کودک در ایجاد عادات بهداشتی خوب به او کمک می کند تا از حفره های دردناک و نگران کننده و همچنین سایر مسائل مربوط به دندان های خود جلوگیری کند. پیدا کردن دندانپزشکی که بتواند تمام اعضای خانواده را ببیند، می تواند قرار ملاقات دندانپزشکی را به یک رویداد خانوادگی تبدیل کند و کمتر ترسناک باشد. اگر در Coralville، IA هستید و می خواهید عادت های خوبی ایجاد کنید و فرزند خود را از پوسیدگی دور نگه دارید، امروز با Coral West Dental تماس بگیرید!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید