مقالات دندانپزشکی

چگونه دندان های شیری کودک شما می توانند روی دندان های بزرگسالی او تأثیر بگذارند؟

دندان لق کودکان

تاثیر دندان های شیری کودک در دندان های بزرگسالی

برای آشنایی با دندان های شیری کودکان با ما همراه باشید در این مقاله تا دندان های سالم و سلامت دندان خود را تضمین کنید.

دندان شیری

همه آنها در نهایت می‌افتند.اما این یک افسانه است که دندان‌های شیری اهمیتی ندارند.داشتن دندان‌های اول بدون حفره و سالم، مقدمه داشتن دندان‌های سالم بزرگسال است.

 

دکتر گرگ توماس، دندانپزشک توضیح می دهد: «اگرچه دندان های شیری به طور طبیعی در سنین 6 تا 12 سالگی از بین می روند، حفره های این دندان ها به دلیل پوسیدگی دندان می تواند مشکلات دندانی مادام العمر را در بزرگسالی ایجاد کند.

علاوه بر آموزش نحوه مراقبت از دندان‌ها و لثه‌های خود از طریق مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندان‌پزشک، راه‌های زیادی وجود دارد که والدین می‌توانند بهترین شانس را برای داشتن دندان‌ها و لثه‌های سالم برای زندگی به فرزندان خود بدهند.

تاثیر پوسیدگی دندان در دوران کودکی

بر اساس نظرسنجی از تقریباً 25000 کودک در سراسر کشور، بیش از 40 درصد از کودکان زیر 10 سال استرالیایی پوسیدگی دندان در دندان های شیری خود را تجربه کرده اند. دکتر توماس توضیح می دهد که این نوید خوبی برای سلامت دندان های آینده آنها نیست.

او می‌گوید: «اگر نوزاد یا کودکی از پوسیدگی متوسط ​​تا شدید دندان رنج می‌برد، در بزرگسالی احتمال بیشتری دارد که از پوسیدگی دندان و حفره‌های دندان‌های بالغ خود رنج ببرند.

پوسیدگی دندان تا حد زیادی تحت تأثیر عوامل محیطی و سبک زندگی است. برای کمک به محافظت از دندان های شیری کودک:

حفاظت دندان کودکان

از دادن غذاها و نوشیدنی های شیرین به آنها خودداری کنید.

دندان های کودک خود را به محض ظاهر شدن با استفاده از یک پارچه مرطوب یا مسواک کودکان کوچک مسواک بزنید. از سن 18 ماهگی کودک شما می تواند از خمیر دندان کودکان کم فلوراید استفاده کند

کودک خود را تشویق کنید که عمدتاً آب لوله کشی بنوشد، نه نوشابه یا آبمیوه.
همچنین مهم است که کودکان خردسال را با یک بطری شیر یا شیر خشک رها نکنید. قند لاکتوز موجود در شیر در هنگام خواب کودک در دهان باقی می ماند و باعث پوسیدگی دندان می شود و جریان بزاق کافی برای کاهش آسیب وجود ندارد.

پوسیدگی دندان در نوزادان معمولاً به‌عنوان پوسیدگی اولیه دوران کودکی یا پوسیدگی شیشه شیری شناخته می‌شود که در آن دندان‌های شیری تقریباً در معرض یک منبع ثابت قند قرار می‌گیرند و باعث حملات اسیدی مداوم به دندان‌ها با ترمیم کمی می‌شوند و این منجر به شایع شدن می‌شود. دکتر توماس توضیح می دهد که پوسیدگی دندان.

فاصله بین دندان ها

دلیل دیگر برای حفظ سلامت دهان و دندان کودکتان این است که پوسیدگی می‌تواند روی هم‌ترازی دندان‌های بزرگسالان تأثیر بگذارد.

دکتر توماس توضیح می‌دهد: «دندان‌های شیری دندان‌های بالغ را که رویش می‌کنند به موقعیت صحیح خود هدایت می‌کنند». از دست دادن زودهنگام دندان های شیری به دلیل پوسیدگی شدید دندان می تواند منجر به ناهماهنگی و شلوغی دندان های در حال رویش بزرگسالان شود.

پوسیدگی شدید دندان در دندان‌های شیری ممکن است منجر به عفونت دندان‌های در حال رشد زیرین، با آسیب احتمالی و حتی از دست دادن دندان بالغ شود.

آنچه شما می توانید انجام دهید

علاوه بر راهنمایی فرزندتان برای اتخاذ عادات دهانی سالم، مهم است. که مراقب دندان های خود نیز باشید – به یاد داشته باشید، این چشمان کوچک همیشه مراقب هستند.

دکتر توماس می گوید: “والدین  با حفظ سلامت دهان و دندان خود می توانند. به سلامت دهان و دندان فرزندانشان کمک کنند.” والدینی که سابقه کم بیماری دندان و لثه دارند، معمولاً کودکانی با بیماری کمتر دندانی دارند.

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

داشتن لبخند زیبا

دیدگاهتان را بنویسید