مقالات دندانپزشکی

علائم و نشانه‌های رایج حفره دندان

حفره دندان

علائم و نشانه‌های رایج حفره دندان

آیا می دانستید که اکثر افرادی که حفره دندان ی پنهان دارند حتی نمی دانند که این حفره دارند؟ و درمان خانگی حفره دندان امکان پذیر است. حفره‌های پنهان دندان می‌توانند بدون نشان دادن علائم یا علائم درد زیادی ایجاد کنند، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان آنها را تشخیص داد. در این مقاله، 7 علامت و نشانه رایج حفره دندان را به شما نشان می دهم.

اما ابتدا اجازه دهید در مورد حفره دندان صحبت کنیم.

حفره دندانی

حفره‌های پنهان دندان

حفره دندان چیست؟

به آن پوسیدگی دندان نیز گفته می شود، سوراخ هایی در دندان هستند که در اثر پوسیدگی دندان ایجاد می شوند. حفره های دندان می تواند از باکتری های عامل پوسیدگی که از طریق غذاها و نوشیدنی های شیرین در دهان پخش می شوند ایجاد شود. باکتری ها به طور مداوم اسید تولید می کنند که می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در مینای دندان شود.

حفره دندان یک عفونت در دندان است. سپس عفونت ممکن است دندان و استخوان اطراف آن را ترک کند. حفره‌های دندان زمانی اتفاق می‌افتند که باکتری‌های موجود در دهان، اسیدهایی ایجاد می‌کنند که به مینای دندان حمله می‌کنند و آن را ضعیف و شکننده می‌کنند. سپس باکتری ها برخی از قندهای موجود در غذا را تجزیه کرده و اسید لاکتیک تولید می کنند. هنگامی که بزاق با آن اسید لاکتیک ترکیب می شود، یک لایه نرم و چسبناک به نام پلاک ایجاد می کند.

برخی از افراد ممکن است به دلیل ژنتیک، کاهش توانایی در مبارزه با عفونت ها یا عدم استفاده از مسواک و نخ دندان مناسب، مینای دندان ضعیف تری داشته باشند.

دندان درد مداوم

شایع ترین دلیل ایجاد حفره دندان است. ممکن است به دلیل کمبود فلوراید کافی در دهان رخ دهد. اما دلایل دیگری نیز برای ایجاد حفره های ریشه اصلی وجود دارد. به غیر از آن، باعث آسیب استخوان و دسترسی کم مواد مغذی به بدن می شود.

 

درد هنگام جویدن

اگر چیزی را به قدری سخت بجوید که باعث درد داخل دهان شود، می تواند نشانه حفره باشد. همچنین می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که شما باید از نخ دندان یا سایر موارد مراقبت از دندان استفاده کنید.

اگر پوسیدگی دارید، دندان‌هایتان مانند بیلبورد برای درد عمل می‌کنند. این یک واکنش طبیعی بدن شما برای حذف پلاک و علائم اولیه آسیب است. وقتی به دندان‌هایتان فشار می‌آورید، نشان می‌دهند که آسیب عمیق‌تری در داخل وجود دارد و به شما می‌گویند که توجه کنید.

اگر پالپ دندان عفونی را فشار دهید، درد ملایم تا شدید احساس می شود. وقتی دهان باز می‌شوید، گونه‌تان گاهی درد می‌کند – و اگر بیش از حد ضربان داشته باشد، احساس وحشتناکی خواهید داشت. ممکن است بتوانید آزادانه در داخل دهان خود پیشرفت کنید، اما قبل از اینکه کانال ریشه یا کشیدن دندان ضروری شود، فقط باید در اسرع وقت یک قرار ملاقات داشته باشید.

نادیده گرفتن احساس دردناک تصمیمی پرهزینه برای اجتناب است. دندان شکسته می تواند دیرتر آسیب ببیند و با جراحی های دهان و ترمیم دندان در آینده گران تر درمان شود.

سوراخ های روی سطح دندان

حفره های قابل مشاهده روی سطح دندان یکی از علائم رایج پوسیدگی زودرس است. حفره های قابل مشاهده روی سطح دندان ها به این معنی است که شما در جوانی دندان هایی سالم داشته اید. آنها نشان می دهند که پوسیدگی به مراحل پیشرفته رسیده است یا اینکه بهداشت دندان شما مشکوک است.

بسیاری از مشکلات دندانی در سطح نامرئی هستند زیرا توسط باکتری ها ایجاد می شوند. مهم است که بدانید بدنتان چه چیزی به شما می گوید تا بتوانید انتخاب های درستی داشته باشید.

بوی بد دهان

بوی پیاز نشانه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان است که به نوبه خود نشان دهنده احتمال پوسیدگی، بیماری پریودنتال و بوی بد دهان است. از طرف دیگر بوی بد دهان می تواند نشانه حفره دندان باشد که اولین مرحله پوسیدگی دندان است.

بوی بد دهان یکی از علائم رایج پوسیدگی دندان است. اگر بوی بد دهان دارید، ممکن است بخواهید روی مراقبت های دندانی سرمایه گذاری کنید. بوی بد دهان یک بیماری پزشکی محسوب نمی شود، اما می تواند خجالت آور باشد. همچنین برقراری ارتباط با دیگران را دشوارتر می کند.

تغییر رنگ دندان ها

یکی از نشانه های شگفت انگیز حفره دندان ، دندان هایی است که دیگر رنگ مشابهی ندارند. در حالی که تغییر رنگ دندان ها با افزایش سن طبیعی است، اما دندان هایی که بدون تفاوت رنگ به هم چسبانده شده اند، نشانه پوسیدگی دندان یا حفره دندانی احتمالی است. این به این دلیل است که سطوح بالای قند می تواند رنگ دندان های شما را تغییر دهد.

سوراخ هایی در مینای دندان

پوسیدگی دندان در اثر عوامل مختلفی ایجاد می شود، اما یکی از دلایل اصلی پوسیدگی دندان اسیدیته در دهان است. اسیدهای تولید شده توسط باکتری ها می توانند به مینای دندان حمله کنند. بهداشت نامناسب دندان می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود. مهم است که دندان های خود را دو بار در روز مسواک بزنید و از خوردن یا نوشیدن محصولات چسبنده خودداری کنید. مصرف زیاد قهوه صبحگاهی نیز می تواند منجر به پوسیدگی دندان شود.

چگونه از پوسیدگی دندان جلوگیری کنیم

داشتن یک رژیم غذایی سالم در حفظ ساختار سالم دندان مهم است. اجرای این عادات دندانی می تواند از نیاز به پرکردن و روش های تهاجمی تر جلوگیری کند. چند مورد از شایع ترین علل پوسیدگی دندان عبارتند از:

  1. از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید.
  2. همیشه دهان خود را بشویید.
  3. به طور منظم با دندانپزشک خود برنامه داشته باشید.
  4. استفاده از سیلانت های دندانی را در نظر بگیرید.
  5. آب لوله کشی بنوشید.
  6. تا حد امکان از خوردن تنقلات مکرر خودداری کنید.
  7. خوردن غذای سالم.
  8. از درمان های فلوراید استفاده کنید.

نتیجه

دندان های شما برای سلامت کلی شما ضروری هستند. دندان‌های شما بخشی از بدن شما هستند، درست مانند معده، ریه‌ها و شریان‌ها – آن‌ها آن را تغذیه می‌کنند و از آن در برابر بیماری محافظت می‌کنند. با این حال، اگر به آن فکر کنید، مراقبت از دهان بخش مهمی از مراقبت های بهداشتی کلی است – به اندازه هر قسمت از بدن شما مهم است. مسواک زدن منظم و نخ دندان کشیدن نه تنها به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند. بلکه از بیماری لثه، بیماری قلبی، تحلیل استخوان و سایر بیماری ها نیز جلوگیری می کند.

مواردی که در بالا به آنها اشاره شد از علائم و نشانه‌های رایج حفره دندان می باشند.

درمان خانگی حفره دندان

آب نمک گرم، کمپرس سرد و گرم، روغن میخک، عسل، چای سیاه کیسه ای. این چند مورد برای درمان خانگی حفره دندان موثر هستند.

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

داشتن لبخند زیبا

دیدگاهتان را بنویسید