مقالات دندانپزشکی

آیا می توان دندان های خود را بدون بریس صاف کرد؟

صاف کردن دندان ها

آیا می توان دندان های خود را بدون بریس صاف کرد؟

برای صاف کردن دندان راه و روش‌های متنوعی وجود دارد اما آیا بدون بریس دندان میتوان آنها را صاف کرد؟

پاسخ کوتاه این است که بله، ممکن است برای برخی افراد بدون استفاده از بریس دندان‌های صاف‌تری داشته باشند. پاسخ طولانی این است.خوب، توضیحات بیشتری لازم داریم.

گاهی اوقات، اگر دندان‌های کج یا نامرتب شدیدتری دارید، بریس‌های فلزی سنتی تنها گزینه هستند، اما یک دندان‌پزشک یا متخصص ارتودنسی می‌تواند در مورد گزینه‌های جایگزین و مناسب بودن آنها برای دندان‌های شما با شما صحبت کند.

 

آیا می توان بدون بریس دندان های صاف تری داشت؟

بعضی می گویند: «این امکان وجود دارد که دندان های خود را بدون استفاده از بریس های سنتی صاف کنید. “محصولی وجود دارد که ترازهای شفافی هستند که قابل جابجایی هستند.”

دکتر متخصص توضیح می دهد که ترازهای شفاف مانند محافظ های دهانی بسیار نازک و بسیار شفاف به نظر می رسند. “آنها می توانند در صاف کردن دندان های شما بسیار خوب عمل کنند.”

این درمان به دلیل ظاهر محتاطانه تر در مقایسه با بریس های سنتی محبوب است، اما برای همه مناسب نیست.

 

جایگزین برای بریس دندان

جایگزین دیگری برای بریس ها و الاینرها برای مسائل خفیف ارتودنسی، روکش های دندانی است. که این روکش ها  پوشش های نازکی هستند که معمولاً از پرسلن یا رزین کامپوزیت ساخته می شوند و می توانند به جلوی دندان های شما بچسبند تا ظاهر لبخند شما را تغییر دهند. ونیرها در درجه اول یک تغییر زیبایی هستند و ممکن است همان مزایای سلامتی بالقوه درمان ارتودنسی عمیق تر را ارائه ندهند.

اگر مورد پیچیده تری دارید که برای الاینر یا روکش مناسب نیست، دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی شما ممکن است در مورد نوع کمتر قابل رویت بریس صحبت کند. اینها ممکن است شامل بریس‌های سرامیکی همرنگ دندان و بریس‌های لینگوال باشد که در پشت دندان‌ها متصل می‌شوند. با این حال، از آنجایی که بریس‌های فلزی بیشترین نیرو را اعمال می‌کنند، اینها ممکن است در برخی موارد بهترین گزینه در نظر گرفته شوند.

 

آیا می توانم بدون درمان در خانه دندان های صاف داشته باشم؟ آیا بریس های DIY ایمن هستند؟

 

ویدئوها، وبلاگ‌ها و دستورالعمل‌هایی برای صاف کردن دندان ها به‌صورت آنلاین، به‌طور آنلاین در دسترس قرار گرفته‌اند. اما متخصصان دندانپزشکی و متخصصان ارتودنسی بارها هشدار داده اند که تلاش برای حرکت دادن دندان های خود بدون نظارت حرفه ای می تواند به معنای به خطر انداختن سلامت شما باشد.

من در مورد راهی برای صاف کردن طبیعی دندان های شما نشنیده ام. و اگر راهی هم  وجود داشت، آن را توصیه نمی‌کردم.» متخصصان دندانپزشکی می‌گویند. با تمام درمان های دندانپزشکی، خطراتی وجود دارد و صاف کردن دندان ها نیز خطرات خود را دارد. اگر سعی کنید بدون کمک حرفه ای این کار را انجام دهید، می توانید آسیب بسیار بدی به دندان های خود وارد کنید.

دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی خطرات و عوارض احتمالی مرتبط با درمان ها را در طول مشاوره توضیح می دهد. آنها همچنین می توانند به هر سوالی پاسخ دهند تا به شما کمک کنند تا تصمیمی آگاهانه در مورد آنچه برای شما مناسب است بگیرید.

آیا درمان ارتودنسی می تواند سلامت دهان و دندان را بهبود بخشد؟

چه از بریس های سنتی استفاده کنید یا از ترازهای شفاف، صاف کردن دندان ها همیشه به ظاهر بستگی ندارد.

جودی توضیح می‌دهد: «برخی از افرادی که از بریس استفاده کرده‌اند، خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می‌دهند. زمانی که دندان‌هایشان صاف‌تر است، گاهی راحت‌تر می‌توانند دندان‌هایشان را بهتر تمیز کنند.»

هنگام استفاده از بریس های سنتی، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن می تواند دشوارتر و زمان بر باشد، اما رعایت بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی برای کاهش خطر مشکلات یا طولانی شدن زمان درمان مهم است.

توجه به این نکته مهم است که اگر ونیرها را برای اصلاح ظاهر ناهماهنگی جزئی انتخاب می کنید، معمولاً مزایای سلامتی مشابه درمان ارتودنسی را شامل نمی شود.

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

داشتن لبخند زیبا

دیدگاهتان را بنویسید