مقالات دندانپزشکی

سوالاتی که باید برای سفید کردن دندان پرسید!

سوالاتی که باید برای سفید کردن دندان پرسید!

شما علاقه مند به سفید کردن دندان هستید. اما آیا می دانید چه سوالاتی باید بپرسید؟ بسیاری از افراد با استفاده از کیت سفید کننده روی صندلی دندانپزشکی یا در خانه با درمان های سفید کننده اینکاررا انجام می دهند. اما هنوز مهم است که قبل از تصمیم گیری متوجه شوید که این درمان ها شامل چه مواردی می شود.

همیشه باید قبل از استفاده از هر محصول سفید کننده دندان (حتی آنهایی که بدون نسخه پزشک عرضه می شوند) با دندانپزشک خود صحبت کنید. اگر به هر شکلی به سفید کردن دندان فکر می کنید، در اینجا برخی از سوالاتی وجود دارد که باید از دندانپزشک خود بپرسیدسپس تصمیم بگیرید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر.

سفید کردن دندان

چه چیزی باعث تغییر رنگ دندان من می شود؟

دندانپزشک شما می تواند به شما در درک علت تغییر رنگ و اینکه آیا استفاده از سفید کننده بهترین راه برای رفع آن است کمک کند.

به عنوان مثال، سفید کردن دندان برای همه انواع لکه ها و تغییر رنگ ها یکسان عمل نمی کند. به طور معمول، درمان‌های سفیدکننده در روشن کردن دندان‌های زرد بهتر از دندان‌های خاکستری، قهوه‌ای یا سیاه هستند.

اگر دندان‌های شما به دلیل رنگ‌آمیزی مواد غذایی و نوشیدنی‌ها، تنباکو یا دارو تغییر رنگ داده است،.ممکن است دندانپزشک توصیه کند از این موارد برای حفظ نتایج درمان سفیدکننده خودداری کنید.

و البته، اگر تغییر رنگ ناشی از یک مشکل اساسی دندانی باشد، ابتدا باید به این موضوع رسیدگی شود.

آیا این درمان سفید کننده بی خطر است؟

سفید کردن دندان یک درمان غیر تهاجمی است که شامل جراحی نمی‌شود، اما اگر دستورالعمل‌ها و مقررات رعایت نشود، همچنان خطراتی وجود دارد.

محصولات سفید کننده دندان که بدون نسخه به فروش می رسند ممکن است.حاوی بیش از 6 درصد پراکسید هیدروژن یا 18 درصد پراکسید کاربامید نباشند، زیرا غلظت های بالاتر می تواند خطر سوختگی های شیمیایی را به همراه داشته باشد. محصولات با استحکام بالاتر فقط توسط یک متخصص دندانپزشکی ثبت شده قابل استفاده است.

خطرات یا عوارض جانبی چیست؟

اگر درمان سفید کننده به درستی انجام نشود، ممکن است خطر آسیب دیدگی یا نتایج ناهموار را داشته باشید. اگر ماده سفید کننده با لثه یا سایر بافت های نرم دهان شما تماس پیدا کند، ممکن است خطر سوختگی شیمیایی وجود داشته باشد. به همین دلیل است که قبل از استفاده از هر محصول سفید کننده حداقل با یک متخصص دندانپزشک مشورت کنید.

برخی از افراد متوجه می‌شوند که دندان‌ها و لثه‌هایشان تا چند روز پس از سفید کردن دندان‌ها، به‌خصوص در طول درمان‌های روی صندلی، حساس‌تر می‌شوند. دندانپزشک شما می تواند در مورد عوارض جانبی احتمالی و آنچه که باید انتظار داشته باشید به شما توصیه کند.

به طور کلی، بهتر است زنان باردار و تازه مادران از سفید کردن دندان خودداری کنند – مواد شیمیایی ناشی از درمان می توانند وارد جفت و شیر مادر شوند.

دندان های من چقدر سفید خواهند شد؟

دندان های من چقدر سفید خواهند شد؟

بهتر است قبل از انجام هر گونه درمان سفید کننده انتظارات واقع بینانه داشته باشید. دندانپزشک شما باید بتواند آنچه را که احتمالاً انتظار دارید توضیح دهد.

همه درمان های سفید کننده برای همه افراد به یک اندازه موثر نیستند و همه دندان ها به یک میزان سفید نمی شوند. سفید کردن دندان می تواند رنگ دندان را با چندین فام تغییر دهد. به این معنی که دندان هایی که بیشتر لکه دار یا تغییر رنگ داده اند به اندازه دندان هایی که در ابتدا سفیدتر بودند سفید نمی شوند.

 

من یک رویداد بزرگ دارم – چقدر زودتر باید سفید کردن را انجام دهم؟

سفید کردن دندان به روشی محبوب برای آماده شدن برای عروسی و سایر رویدادهای اجتماعی تبدیل شده است که در آن افراد می خواهند بهترین ظاهر خود را داشته باشند. اما از آنجایی که برخی از درمان ها ممکن است زمان ببرد تا موثر باشند، باید مطمئن شوید که زمان کافی را قبل از روز بزرگ بگذارید.

کیت های سفید کننده خانگی با استفاده از ژل می تواند تا دو هفته طول بکشد تا به نتیجه برسد، در حالی که خمیر دندان های سفید کننده می توانند تا چهار هفته طول بکشد و به طور کلی نتایج چشمگیر کمتری دارند. اگر دندان‌های خود را به‌طور حرفه‌ای توسط دندانپزشک خود سفید کرده‌اید (که گاهی اوقات به آن درمان «در صندلی» می‌گویند)، درمان ممکن است در یک جلسه تکمیل شود.

درمان چقدر طول خواهد کشید؟

سفید کردن دندان دائمی نیست، اما مدت زمان ماندگاری اثرات آن بستگی به نوع درمان شما و میزان مراقبت از دندان های خود دارد.

در بیشتر موارد، سفید کردن دندان ها از شش ماه تا دو سال به طول می انجامد. اگر از سیگار کشیدن و لکه دار کردن غذاها و نوشیدنی هایی مانند چای، قهوه و چغندر خودداری کنید. شانس بیشتری برای سفیدتر ماندن دندان هایتان وجود دارد.

 

اگر تاج یا روکش داشته باشم این روش جواب می دهد؟

سفید کردن دندان به طور خاص روی مینای دندان کار می کند. رنگ کارهای دندانپزشکی مانند روکش ها و بریج ها، روکش ها یا پرکردگی ها را تغییر نمی دهد، اگرچه ممکن است لکه ها را از روی سطوح آنها پاک کند.

اگر ترمیم های دندانی مانند روکش یا روکش دارید، احتمالاً با رنگ طبیعی دندان های شما مطابقت دارند. این بدان معناست که ممکن است پس از سفید کردن دندان ها در دهان شما برجسته شوند. دندانپزشک شما می تواند به شما بگوید که آیا این یک مشکل است یا نیاز به جایگزینی ترمیم های موجود دارید.

آیا می توانم از این درمان با بریس استفاده کنم؟

دندانپزشک شما معمولاً توصیه می کند برای انجام یک روش سفید کردن دندان تا پایان درمان ارتودنسی صبر کنید. اما اگر نمی‌خواهید منتظر بمانید، وقتی بریس‌ها در جای خود قرار دارند، می‌توانید دندان‌هایتان را سفید کنید – این کار می‌تواند دشوارتر باشد و نتایج یکنواخت کمتری به همراه داشته باشد.

اگر از کیت های مخصوص به منزل استفاده می کنید، سینی سفید کننده باید سفارشی ساخته شود تا فضایی برای براکت ها باقی بماند تا از جای خود جدا نشوند. اگر دندان‌های خود را در کلینیک دندان‌پزشکی سفید می‌کنید، دندان‌پزشک شما روی براکت‌ها کار می‌کند.

هنگامی که بریس‌های شما برداشته می‌شوند، ممکن است نواحی زیر تیره‌تر یا زردتر از بقیه دندان‌های شما به نظر برسند، بنابراین ممکن است بخواهید یک درمان لمسی ترتیب دهید تا به یکنواخت شدن همه چیز کمک کند.

آیا سفید کردن دندان برای من مناسب است؟

هنگامی که متوجه شدید که درمان شامل چه مواردی می شود و عوارض جانبی احتمالی آن چیست. در موقعیتی خواهید بود که می توانید قضاوت کنید. که آیا سفید کردن دندان برای شما گزینه مناسبی است یا خیر. اما همه افراد برای درمان های سفید کننده مناسب نیستند. و دندانپزشک شما در طول مشاوره به شما اطلاع می دهد که آیا کاندید آن هستید یا خیر.

اگر شما یک بیماری دهان و دندان مانند پوسیدگی دندان یا بیماری لثه دارید. باید قبل از ترتیب دادن یک درمان زیبایی به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود. همچنین اگر دندان‌ها یا لثه‌های حساس دارید، شرایط پزشکی دارید، باردار هستید یا زیر 18 سال دارید، ممکن است واجد شرایط نباشید.

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

داشتن لبخند زیبا

دیدگاهتان را بنویسید