مقالات دندانپزشکی

درمان شکستگی یا ترک دندان

درمان شکستگی یا ترک دندان

درمان شکستگی یا ترک دندان

برای درمان شکستگی یا ترک دندان با ما همراه باشید. شنیدن صدای ترک دندان در هنگام خوردن یکی از غذاهای مورد علاقه خود به خودی خود هشدار دهنده است. اما اگر فردی هستید که سطح اضطراب او با فکر رفتن به دندانپزشک افزایش می یابد، دندان ترک خورده می تواند یک کابوس مطلق باشد.

هیچ کس انتظار شکستن  دندانش را ندارد و کسانی که همیشه مسواک میزنند ممکن است تعجب کنند که چگونه ممکن است برای آنها اتفاق بیفتد. با افزایش سن، دندان‌های ما شروع به ایجاد ترک‌های ریز می‌کنند که تقریباً غیرقابل تشخیص هستند. دندان های ما بیشتر و بیشتر مستعد آسیب می شوند. اگر در موقعیتی قرار گرفتید که دندانتان ترک خورده است، ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که “اگر دندان ترک خورده داشته باشم، چه گزینه های درمانی دارم؟” بسته به شدت ترک، چند گزینه درمانی برای دندان ترک خورده شما وجود دارد.

سه درمان ترک دندان

برای دندان ترک خورده ای که اکثراً سطحی و فقط روی سطح است، اغلب اوقات دندانپزشک شما کاری برای این نوع ترک انجام نمی دهد. لزوماً با گذشت زمان بدتر نمی شود.

برای ترک های خفیف، یک ماده پرکننده به ترک کمک می کند تا در طول زمان بدتر نشود. سپس یک تاج روی دندان قرار داده می شود که محافظت بیشتری را ارائه می دهد. اگر ترک فراتر از مینای دندان رفته و وارد ریشه شود، ممکن است یک کانال ریشه برای استخراج بافت آسیب دیده لازم باشد.

ترک های شدید

ممکن است نیاز به کشیدن دندان را داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که عفونت یا آبسه به زودی به دنبال آن نخواهد آمد. اما در حالی که روکش‌ها، کانال‌های ریشه و کشیدن دندان درمان‌های مناسبی برای جلوگیری از ترک‌های خفیف تا شدید در دندان‌ها هستند، استفاده از دندانپزشکی زیبایی می‌تواند ظاهر لبخند شما را بهبود بخشد تا ترک‌های جزئی که مورد نظر نیستند را پنهان کند.

ونیرهای چینی

برای افرادی که دندان های شکسته، ترک خورده، کوتاه و بدشکل دارند، گزینه ای عالی هستند. ونیرهای چینی نازک هستند و به جلوی دندان چسبانده می‌شوند و عیوب را پنهان می‌کنند و لبخندی بی‌نقص برای شما به ارمغان می‌آورند.

ترمیم‌ها

مانند روکش‌ها، پرسلن نیز می‌تواند به‌عنوان یک روکش مجزا، با حساسیت کمتر و مقاوم در برابر حرارت استفاده شود.

باندینگ زیبایی

برای حل سریع دندان های ترک خورده، تغییر رنگ و شکاف، می توان باندینگ زیبایی را روی دندان ها قرار داد تا این عیوب جزئی را پنهان کند.

از تماس دریغ نکنید

در حالی که منتظر قرار ملاقات با دندانپزشک خود هستید.

در صورتی که دندان ترک خورده شما یک اورژانس دندانی نیست.

حتما موارد زیر را رعایت کنید

  • برای کاهش درد ناشی از عفونی شدن دندان ترک خورده، دهان خود را با آب نمک بشویید.
  • کنار دندان ترک خورده خود را نجوید.
  • از رسیدن مایعات سرد و گرم به دندان ترک خورده که ممکن است باعث درد شود جلوگیری کنید.
  • مراجعه به دندانپزشک در اسرع وقت می تواند تفاوتی در حفظ دندان شما یا از دست دادن آن باشد. اگر بیش از حد صبر کنید، ترک می تواند شدیدتر، دردناک تر شود و در نهایت باعث طولانی تر شدن عمل یا از دست دادن دندان شما شود.

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

داشتن لبخند زیبا

سلامت دهان و دندان

دیدگاهتان را بنویسید