مقالات دندانپزشکی

آیا ایمپلنت های دندانی نیاز به نگهداری مداوم دارند؟

ایمپلنت

آیا ایمپلنت های دندانی نیاز به نگهداری مداوم دارند؟

ایمپلنت های دندانی روشی محبوب و موثر برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. ایمپلنت‌های دندانی ریشه‌های مصنوعی دندانی هستند که معمولاً از تیتانیوم ساخته شده‌اند که در فک قرار می‌گیرند تا دندان یا پل جایگزین را در جای خود نگه دارند. آنها گزینه خوبی برای اکثر افرادی هستند که به دلیل بیماری پریودنتال، آسیب یا دلایل دیگر دندان یا دندان‌های خود را از دست داده اند. ایمپلنت های دندانی را می توان برای حمایت از یک یا چند دندان مصنوعی مورد استفاده قرار داد و یک انتخاب محبوب است زیرا محکم، بادوام و شبیه دندان های طبیعی به نظر می رسد.

برای سفارش گوتاپرکا از سایت کلیک کنید

 

مرتب مسواک بزنید

اگرچه ایمپلنت های دندانی گزینه ای بسیار قوی و بادوام برای جایگزینی دندان هستند، اما همچنان مهم است که دندان های خود را به طور منظم در هنگام استفاده از آنها مسواک بزنید. درست مانند دندان های طبیعی، پلاک می تواند روی ایمپلنت های دندانی ایجاد شود و باعث بیماری لثه شود. مسواک زدن منظم به حذف پلاک و باکتری های اطراف ایمپلنت کمک می کند و از بیماری لثه جلوگیری می کند.

بهتر است هنگام مسواک زدن ایمپلنت های دندانی خود از یک مسواک با موهای نرم استفاده کنید. مطمئن شوید که اطراف هر ایمپلنت را با حرکات دایره ای به آرامی مسواک بزنید. همچنین ممکن است لازم باشد از یک برس بین دندانی مخصوص برای تمیز کردن بین ایمپلنت ها استفاده کنید. علاوه بر این، ممکن است بخواهید از خمیر دندان کنترل کننده تارت و دهان شویه ضد میکروبی استفاده کنید. حتما از دندانپزشک خود بپرسید که چه نوع مسواک و خمیردندانی را برای شرایط خاص شما توصیه می کند.

علاوه بر مسواک زدن منظم، نخ دندان کشیدن روزانه ایمپلنت های دندانی نیز ضروری است. این به این دلیل است که پلاک می تواند در فضاهای تنگ بین ایمپلنت ها ایجاد شود، درست مانند بین دندان های طبیعی.

 

از عادات بد دهان خودداری کنید

حتی اگر به درستی مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، سایر عادات بد دهان می توانند ایمپلنت های دندانی شما را خراب کنند. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند از عادات منفی دهان هنگام کاشت ایمپلنت دندان جلوگیری کنید:

  • از جویدن اجسام سخت خودداری کنید : جویدن اجسام سخت می تواند به ایمپلنت های دندانی شما آسیب برساند. سعی کنید از جویدن چیزهایی مانند یخ یا آب نبات سفت خودداری کنید.
  • جتناب از سیگار کشیدن : سیگار کشیدن می تواند خطر شکست ایمپلنت و عفونت را افزایش دهد. همچنین، تنباکو به هر شکلی برای بهداشت دهان و دندان شما وحشتناک است، بنابراین بهتر است جویدن را نیز ترک کنید.
  • از غذاهای شیرین پرهیز کنید :درست مانند دندان های طبیعی، می توانید در اطراف ایمپلنت دچار پوسیدگی شوید. بنابراین از خوردن غذاهای زیاد مانند آب نبات، کیک، نان، ماکارونی و به خصوص هر چیز چسبناک خودداری کنید.

ا

مشکلات ایمپلنت های دندانی بدون مراقبت مناسب

درست مانند دندان های طبیعی خود، اگر به اندازه کافی از ایمپلنت های دندانی خود مراقبت نکنید، می توانید مشکلات جدی ایجاد کنید. این مشکلات از خفیف تا شدید متغیر است و شامل

  • خون ریزی
  • از دست دادن استخوان
  • نیاز به برداشتن ایمپلنت

مراجعه مکرر به دندانپزشک

به طور منظم، هر شش ماه یکبار به دندانپزشک خود مراجعه کنید، اگرچه ممکن است بسته به نیازهای فردی شما متفاوت باشد. این مهمترین کاری است که می توانید برای ایمپلنت های دندانی خود انجام دهید. دندانپزشک شما می تواند هر گونه مشکل در ایمپلنت را بررسی کند و مطمئن شود که هنوز در جای خود مطمئن است. آنها همچنین می توانند ایمپلنت را تمیز کنند و مطمئن شوند که هیچ پلاک یا تارتار ایجاد نشده است.

ایمپلنت های دندانی روشی عالی برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند. آنها همچنین گزینه خوبی برای افرادی هستند که با دندان مصنوعی خود مشکل دارند. خوشبختانه، نگهداری آنها نیز به اندازه دندان های طبیعی شما کم است!

 

خرید آمالگام SDi از سایت آرکاتجهیزدنت

شرکت فروش تجهیزات دندانپزشکی و پزشکی آرکاتجهیز دنت

پیج اینستاگرام آرکانجهیز دنت

دیدگاهتان را بنویسید