مقالات دندانپزشکی

چه زمان کودکمان را نزد دندانپزشک ببریم؟

دندانپزشک

چه زمان کودکمان را نزد دندانپزشک ببریم؟

فکر بردن فرزندتان به دندانپزشکی برای اولین بار ممکن است کمی دلهره آور به نظر برسد. چگونه آنها در تمام مدت آرام می نشینند یا چگونه به کسی که برای مدت طولانی در دهان آنها نگاه می کند واکنش نشان می دهند، سؤالاتی است که هر والدین قبل از اولین ملاقات دندانپزشکی فرزندشان به آن فکر می کنند. در حالی که بسیاری از والدین فکر می کنند که فرزندشان باید قبل از اولین بار رفتن به دندانپزشکی حدوداً پنج یا شش ساله باشد، دندانپزشکان در واقع توصیه می کنند که کودک خود را برای اولین ملاقات دندانپزشکی خود در حدود اولین سالگرد تولدش بیاورید.

صبر کردن تا زمانی که کودک شما در آستانه شروع مهدکودک باشد قبل از اینکه به دندانپزشک اجازه دهید دندان های او را ببیند ممکن است خیلی دیر شده باشد. بسیاری از کودکان ممکن است در سنین پایین دچار پوسیدگی دندان شوند و داشتن دندانپزشکی که سلامت دهان و دندان کودک شما را بررسی کند به جلوگیری یا ترمیم سریع دندان های آسیب دیده کمک می کند.

در اولین قرار ملاقات فرزندتان چه انتظاراتی داشته باشید؟

به محض اینکه شروع به دیدن دندان هایی که از لثه کودک خود بیرون می آیند، زمان آن فرا رسیده است که مسواک زدن را شروع کنید. یک اسکراب ملایم دندان چند بار در روز یک راه ساده برای حفظ سلامت دندان های جدید است. با بیرون آمدن دندان های بیشتر و نزدیک شدن به اولین تولد کودک، زمان آن فرا رسیده است که اولین قرار ملاقات دندانپزشکی او را تعیین کنید. دندانپزشک اطفال به کودک شما معاینه کامل دهان و دندان های او را می دهد. اولین ملاقات دندانپزشکی نوزاد به همان اندازه برای معاینه شفاهی برای والدین برای آموزش است. دندانپزشک خانوادگی شما می تواند به سوالاتی در مورد بهترین روش مسواک زدن دندان های کودک پاسخ دهد زیرا اگر کودک شما همکاری نکند ممکن است دشوار باشد. آنها همچنین می توانند نکاتی را برای کمک به حفظ سلامت دهان کودک به شما ارائه دهند مانند:

  • دندان های کودک خود را دو بار در روز مسواک بزنید
  • به محض تماس دو دندان آنها را نخ دندان بکشید
  • از دادن تنقلات در شب به کودک خودداری کنید.
  • پستانک آنها را بردارید
  • شروع به استفاده از فنجان به جای بطری کنید.

 

در دندانپزشک به دنبال چه چیزی باشیم؟

پیدا کردن دندانپزشک مناسب برای فرزندتان ممکن است کمی جستجو کند. اما چند نکته وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کنید که می تواند به شما کمک کند نوع دندانپزشکی را که برای کودک خود می خواهید، محدود کنید. چند مورد که باید به دنبال آنها بود عبارتند از:

اتمسفر همه چیز است و مطمئناً کودک شما در یک محیط دوستانه برای کودک آرامش بیشتری خواهد داشت. شما می خواهید بدانید که کارکنان دندانپزشکی و دندانپزشک چگونه با کودکان تعامل دارند و آیا آنها در درمان کودکان تجربه دارند یا خیر. پیدا کردن یک مطب دندانپزشکی دوستانه و خوش‌آمد برای معرفی فرزندتان می‌تواند پایه و اساس لازم را برای انجام عادات بهداشتی دهان و دندان و برنامه‌ریزی قرار ملاقات‌های معمول در طول زندگی به او بدهد.

دندانپزشکان بسیار توصیه شده قطعا ارزش دیدن دقیق تر را دارند. دیدن نقدهای آنلاین عالی یک چیز است، اما اینکه یکی از اعضای خانواده یا دوستتان یک دندانپزشک را برای کودکتان توصیه کند، حتی بهتر است، زیرا می توانید سؤالات خاص تری در مورد تجربه او بپرسید.

راحتی شما در قرار ملاقات های دندانپزشکی فرزندتان نیز مهم است. شما باید احساس راحتی کنید که در مورد سلامت دهان و دندان فرزندتان سؤال بپرسید. ملاقات با دندانپزشک قبل از برنامه ریزی برای اولین جلسه دندانپزشکی کودک به شما کمک می کند تا با دانستن اینکه ارتباط با دندانپزشک شما آسان است، آرامش داشته باشید.

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

داشتن لبخند زیبا

سلامت دهان و دندان

دیدگاهتان را بنویسید