مقالات دندانپزشکی

با دندان لق کودکان چه کنیم؟

دندان لق کودکان

با دندان لق کودکان چه کنیم؟

وقتی اولین دندان کودک شما می افتد. این یک آیین است. و معمولاً در حدود شش سالگی اتفاق می افتد. دندان لق می شود و سپس می افتد و شکافی برای دندان بزرگسال باقی می گذارد. این حالت تا سن 12 سالگی ادامه می‌یابد، یعنی زمانی که تمام دندان‌های شیری معمولاً افتاده‌اند.

روند عادی چیست؟

با گذشت سالها، کودک شما 20 دندان شیری را از دست خواهد داد و جای خود را برای 32 دندان بزرگسال جدید باز می کند. بهترین کار این است که اجازه دهید طبیعت مسیر خود را طی کند و اجازه دهید دندان ها خود به خود بیفتند.

دکتر آدام آلفورد، دندانپزشک  می گوید: «اشکال ندارد که فرزندانتان تکان بخورند و [شما] دندان هایشان را تکان دهید تا به بیرون آمدن آنها کمک کنید. “مطمئن شوید که دست های تمیزی دارید و فقط سعی کنید آن را بگیرید و به آرامی تکان دهید. طی چند روز تا یک یا دو هفته منتشر خواهد شد.»

او می‌گوید ممکن است مقداری خونریزی از لثه‌های اطراف دندان لرزان وجود داشته باشد، اما جای نگرانی نیست.

پس از دندان کودک می افتد. ناحیه لثه کمی حساس و دردناک شود.

حفظ مسواک  و بهداشت دهان و دندان همچنان مهم است.فقط مراقب باشد کودک  اطراف دندان های شل یا نواحی حساس را مسواک نزند.

دکتر آلفورد می‌گوید: «بیشتر بچه‌ها خیلی خوب کنار می‌آیند و از بیرون آمدن آن و آمدن پری دندان هیجان‌زده‌تر هستند و خیلی سریع [هر گونه حساسیتی] را فراموش می‌کنند». “اگر جویدن آن واقعا حساس و دردناک است، از دندانپزشک خود کمک و راهنمایی بخواهید.”

اگر فرزندم مضطرب باشد چه؟

براساس تحقیقات، اکثر کودکان نسبت به دندان لق  و افتادن دندانهای شیری احساس مثبتی دارند و فقط اندکی از آنها احساسشان منفی است.اگرکودک شما در این زمینه مضطرب است حتما با دکتر وی مشورت کنید.و از دندانپزشک یا درمانگر سلامت دهان و دندان بخواهید که این روند بسیار عادی را برای کودک شما توضیح دهد. آنها می توانند اطمینان خاطر به او بدهند.

بچه‌ها به راحتی می‌توانند اضطراب والدین خود را درک کنند، بنابراین سعی کنید ترس‌های خود را کنترل کنید – بهترین رویکرد ساده‌دلانه است.

اگر دندان لق نشود چه؟

دکتر آلفورد می‌گوید: «اگر دندان تکان‌خورده کودکتان گیر کرد و می‌توانید دندان بزرگسال دائمی را در زیر یا کنار آن ببینید، از دندانپزشک خود کمک بگیرید تا بتواند آن را خارج کند».

برنامه ریزی منظم برای ملاقات با دندانپزشک بهترین راه برای مراقبت از رشد و نمو دندان های جدید کودک شما است.

او می‌گوید: نظارت بر رویش دندان‌ها برای بررسی اینکه دندان‌های بالغ گیر نکرده یا مسدود نشده‌اند، مهم است. بخشی از نظر ارتودنسی در سنین 8 تا 10 سالگی این است که تمام دندان های بالغ را بررسی کنیم، سپس در صورت وجود مشکل، می توان به مرور زمان آنها را تحت نظر گرفت. برای حفظ بهداشت دهان و دندان به این مطلب مراجعه کنید.

 

پیج اینستاگرام آرکاتجهیزدنت

داشتن لبخند زیبا

دیدگاهتان را بنویسید